نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

برنامه هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر| شروع نیمه اصلی لیگ

  • کد خبر: ۹۶۶۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
برنامه هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر| شروع نیمه اصلی لیگ
نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز کلید می‌خورد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر، از امروز با برگزاری ۲ مسابقه شروع می‌شود. در اولین بازی هفته شانزدهم از ساعت‌۱۵، تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان مقابل هم قرار خواهند گرفت و در دیگر‌بازی امروز هم از ساعت‌۱۸ پرسپولیس در تهران به‌مصاف فولاد خواهد رفت.

پرسپولیس- فولاد/ ساعت ۱۸

پرسپولیس نیم‌فصل اول را خوب تمام کرد. فاصله سه‌امتیازی با رقیب سنتی که البته به لطف حکم کمیته انضباطی ایجاده شده است و می‌تواند به یک‌امتیاز هم کاهش یابد. شاگردان گل‌محمدی از ۱۰ مسابقه آخرشان در لیگ، ۷ برد و ۳ مساوی کسب کرده‌اند که عملکرد قابل‌قبولی به حساب می‌آید. البته این تیم برخلاف فصول قبل، در سال ۱۴۰۰ ثبات مدیریتی نداشته و تا‌اینجای‌کار ۳ مدیرعامل به خود دیده است!

عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس، به‌علت پارگی رباط صلیبی ۶‌ماه از میادین فوتبال دور است و نمی‌تواند تیمش را در بازی با فولاد همراهی کند. فولاد خوزستان دور رفت را با ۲۱‌امتیاز و رتبه هفتمی به پایان رساند؛ البته جواد نکونام از ابتدای فصل در این تیم حضور نداشت و در مقعطی کوتاه عبدا... ویسی سرمربی فولاد شد که در همان بازی اول ۳ بر ۱ باز‌ی را به پرسپولیس واگذار کرد! اکنون جواد نکونام به این تیم آمده است و هفته گذشته نیز در جام حذفی در کمال ناباوری مقابل مس کرمان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

فولاد که قهرمان فصل گذشته جام حذفی بود، وداعی زودهنگام با جام داشت و حالا در این بازی می‌خواهد به‌نوعی جبران‌مافات کند. این مسابقه قرار است ۱۸‌بهمن در قالب سوپرجام تکرار شود! مسابقه‌ای که برنده‌اش یک جام قهرمانی به خانه می‌برد. دیدار رفت ۲ تیم در‌شرایطی برگزار شد که پرسپولیس با شکست مقابل الهلال، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بود؛ اما در اهواز و در اولین بازی لیگ توانست با نتیجه ۳ بر ۱ فولاد را که آن زمان عبدا... ویسی سرمربی‌اش بود، شکست دهد و حالا باید دید نکونام می‌تواند از یحیی گل‌محمدی و تیمش امتیاز بگیرد یا نه.

آمار به سود پرسپولیس

تیم‌های پرسپولیس و فولاد تاکنون ۳۹ بار در لیگ برتر به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که در‌این‌بین پرسپولیس ۱۸ بار و فولاد ۱۰ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۱ جدال ۲ تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در ۳۹ رویارویی ۲ تیم در لیگ برتر، ۸۹ گل به ثمر رسیده است که ۵۲‌گل سهم پرسپولیس و ۳۷ گل سهم فولاد بوده است. آخرین دیدار ۲ تیم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر با پیروزی ۳ بر ۱ پرسپولیس در اهواز به پایان رسید. همچنین در ۱۳ دیدار اخیر ۲ تیم، فولاد تنها یک‌بار پیروز شده است.

از مسئله یحیی تا جذب شیمبا

دو تیم درحالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که پرسپولیس به لحاظ مسائل غیرفنی شرایط خوبی ندارد و بدقولی مدیران باشگاه در پرداخت مطالبات شاگردان یحیی گل‌محمدی باعث شده تا او تهدید کند در‌صورتی‌که این مشکلات تا قبل از بازی امروز حل نشود، او بعد از بازی استعفا خواهد کرد. از‌طرف‌دیگر، با شروع نقل‌و‌انتقالات زمستانی، هر ۲ تیم دست روی بازیکنان یکدیگر گذاشته‌اند. پرسپولیس به‌دنبال جذب لوسیانو پریرا‌ست و نکونام هم خواهان جذب رضا اسدی، سعید آقایی و مهدی شیری شده است.

گل‌محمدی: استعفا؟ بعدا جواب می‌دهم

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل را در پیش داریم؛ برابر تیم خوبی که هم در حملات و هم در دفاع خوب است. بازی کردن برابر این تیم برای همه دشوار است. ما بازی خوبی در جام حذفی برابر ذوب‌آهن انجام دادیم و باید همان روند را ادامه دهیم. او ادامه داد: فولاد فضای زیادی در اختیار تیم‌ها قرار نمی‌دهد. باید از عمق و کناره‌ها تلاش کنیم به دروازه حریف برسیم. فکر می‌کنیم شاهد بازی فنی و تاکتیکی از دو تیم خواهیم بود. باید تلاش کنیم سه امتیاز را به دست بیاوریم. با توجه به شرایط جدول سه امتیاز خانگی‌به ما کمک می‌کند. وی درباره استعفای خود بعد از دیدار برابر فولاد هم گفت: این صحبت‌ها قبل از بازی برابر فولاد تمرکز ما را بهم می‌زند. به این سؤال بعدا هم می‌توان جواب داد.

مس رفسنجان- سپاهان/ ساعت ۱۵

مس رفسنجان دور رفت را با ۲۳‌امتیاز و قرار‌گرفتن روی پله پنجم لیگ به پایان رساند که رتبه‌ای آبرومند برای این تیم محسوب می‌شود، اما سپاهان ۲۹ امتیاز دارد و روی پله سوم جدول لیگ ایستاده است؛ اما هوادارانش از وضعیت تیم راضی نیستند. حذف سپاهان مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی این عصبانیت و ناراحتی را بیشتر کرده است و حتی برخی هواداران خواهان ایجاد تغییر در کادر فنی تیم شده‌اند! با‌این‌حال محرم نوید‌کیا می‌گوید با ۲ باخت از سپاهان جدا نخواهد شد و قطعا او باید در آخرین بازی قبل از تعطیلات نیم‌فصل ۳ امتیاز به هواداران تیمش تقدیم کند، وگرنه شرایط ممکن است طور دیگری برای او رقم بخورد.

زردپوشان اصفهانی در ۳ مسابقه آخر لیگ برتر بازنده نشده‌اند. بازی رفت را سپاهان ۲‌بر ۰ برد، اما حالا شرایط ۲ تیم کاملا متفاوت است. ضمن اینکه سپاهان، بازیکنان و امکانات خوبی در اختیار دارد؛ اما هنوز نتوانسته است در حد نام این باشگاه نتیجه بگیرد. مس رفسنجان هم در جام حذفی در ۱۲۰‌دقیقه با یک گل از سد پدیده عبور کرد و شاید خستگی، تنها‌مشکل مسی‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->